Tijdelijke exposities

Expositie Op reis!

In Museum Nijkerk is tot en met september 2024 de expositie ‘Op reis’ te zien, over reizen van en naar Nijkerk. In de expositie wordt de geschiedenis van het reizen uitgelicht.
Boeiend is hoe reizigers die Nijkerk in de loop van de eeuwen aandeden, hun impressies van de stad in woord of beeld vastlegden en hoe Nijkerkers zelf op pad gingen.
Met prachtige foto’s en beeldpresentaties is te beleven hoe Nijkerkers in het verleden en heden op verkenning uittrokken, dichtbij en ver weg. U kunt met een bezoek aan het museum de wereld mee ontdekken en meereizen te voet, per fiets, per schip of met de trein, de auto en het vliegtuig.
Jong en oud kunnen een groot elektrospel doen met uitdrukkingen op reisgebied en het is leuk om te zien hoe verschillende reismogelijkheden met behulp van speelgoed zijn uitgebeeld.