Nijkerk, stad vol historie

IMG_8250Leerlingen krijgen een rondleiding door de vaste expositie over de geschiedenis van Nijkerk. Nijkerk krijgt in de Middeleeuwen stadsrechten van de hertog van Gelre in 1413. De rondleiding brengt bijzondere periodes in beeld, zoals de Middeleeuwen met de twisten tussen de hertog van Gelre en de bisschop van ’t Sticht, de kolonisatie van Noord-Amerika en de rol die Nijkerkers hierin hebben gespeeld en de Nijkerkse  ‘Gouden Eeuw’ met de tabaksverbouw die veel voorspoed in de regio heeft gebracht.

Na de rondleiding krijgen de kinderen wat te drinken en volgt het maken van een educatieve opdracht, gebaseerd op de Nijkerkse geschiedenis (o.a. kleurplaat, woordpuzzel).

Doelgroep: Groep 5 en 6
Tijdsduur: ± 50 minuten
Periode: Doorlopend.
Plaats: Museum Nijkerk, Venestraat 16, Nijkerk
Kosten: € 3,00 per leerling

Ook leuk: Op avontuur met Gijsbertus Vedder en Op reis met Arend van Curler en De Oorlog dichtbij huis.