Vrijwilligers

Ongeveer 85 vrijwilligers zorgen voor het realiseren van alle activiteiten van Stichting Oud Nijkerk.
Wat doen de vrijwilligers zoal? Ze assisteren bij het maken van tentoonstellingen, verzorgen stadswandelingen, voeren educatieve activiteiten uit, ontvangen gasten en bezoekers in het museum en tijdens extra publieksactiviteiten, doen of begeleiden wetenschappelijk onderzoek, houden lezingen, maken het kwartaaltijdschrift, onderhouden de collectie, helpen bij bouwwerkzaamheden en het schoonhouden van het museum.
Ook de bestuursleden zijn vrijwilliger. Professionele ondersteuning voor het museum wordt geleverd door conservator Saskia van den Berg-Ebbenhorst.

vrijwilligers_museumnijkerk
‘Through eternity’ door Martha Waijop
De sculptuur symboliseert de eeuwigheidswaarde van het werk van alle vrijwilligers die samen dit museum hebben gebouwd, inhoud hebben gegeven en levendig houden.