Exposities

Jan Dokter bij de opening van de nieuwe expositieruimte over de geschiedenis van het Westerborkpad, OpticaFoto Nijkerk, Gerrit van de Veen

Westerborkpad
In januari 2017 is een nieuwe expositieruimte over het Westerborkpad geopend. Museum Nijkerk ligt halverwege de route van dit lange afstandswandelpad in het teken van de Jodenvervolging. De ruimte is ingericht met het persoonlijk archief van Jan Dokter, initiatiefnemer van het Westerborkpad. Er zijn veel films, foto’s, boeken en andere documenten over het Westerborkpad te vinden.

Tentoonstelling Nijkerk, stad vol historie
De vaste expositie over de geschiedenis van een middeleeuws stadje aan de rand van de Veluwe en de vroegere Zuiderzee.

Kijkdepot
In het kijkdepot mogen bezoekers laden openen en achter kastdeuren snuffelen. Ze vinden er allerlei gebruiksvoorwerpen uit de recente geschiedenis.

Liftschachtexpositie
Op alle panelen van de huislift hangen magnetische panelen met foto’s van straatbeelden, gebeurtenissen, personen en kaarten uit de plaatselijke geschiedenis. Gebruikers van de lift raken niet meer uitgekeken op alle beelden die ze in het vier verdiepingen tellende museum tegenkomen.

Directieleden van KroonInvest krijgen een toelichting op de liftschachtexpositie door Don van Dasler.
Fotograaf: Theo Slijkerman, Museum Nijkerk