Sagenroute

sagenwandeling_MuseumNijkerk600x400pxEen sagenroute naar aanleiding van het boek ‘In de Sagenwereld van de Noord-Veluwe’, geschreven door Frans Kragt.  Tijdens deze route worden er verschillende verhalen voorgelezen uit het boek van Frans Kragt. Ook zullen er diverse illustratie worden getoond van de in 1974 overleden Kragt. Naast onderwijzer was Frans Kragt amateur-historicus in de stad. Veel van de sagen en legenden uit het boek ‘In de Sagenwereld van de Noord-Veluwe’ zouden zich hebben afgespeeld in en rondom de stad. Laat u meeslepen in het Nijkerk van het begin van de vorige eeuw en kom meer te weten over de zonderlinge gebeurtenissen in de Nijkerkse tabaksschuren en de legende van het Oude Mannetje. De Sagenroute start om 19.00 uur bij Museum Nijkerk aan de Venestraat 16. Er kunnen maximaal 20 deelnemers meedoen aan de tocht en voor kinderen kunnen sommige verhalen als spannend worden ervaren. De verwachting is dat deze editie van de Sagentocht rond 21.30 uur weer eindigt bij het museum. Luisteraars krijgen twee keer een consumptie, voorafgaand en na de tocht. Reserveren voor de wandeling is gewenst, via 033-2457005, opgave via of tijdens openingstijden in het museum. Bij te weinig deelnemers gaat de wandeling niet door. Voor meer informatie over het boek ‘In de Sagenwereld van de Noord-Veluwe’: www.museumnijkerk.nl. Deelname kost € 12,50 p.p.