Van de wieg tot het graf

Expositie ‘Van de wieg tot het graf’

Dit is een expositie ingericht over belangrijke momenten in het leven van mensen, ‘Van de wieg tot het graf’. De geboorte van een kind, doop, verloving, huwelijk of overlijden van een dierbare zijn gebeurtenissen die ons binden. We vieren met elkaar feest of delen in elkaars verdriet. De collectie van Museum Nijkerk biedt een rijke verzameling aan historische voorwerpen, foto’s en verhalen die deze levensmomenten uit het verleden uitbeelden, zoals doopjurken, een trouwkostuum en uitvaartjassen van begrafenisondernemers.
De Nijkerkse kunstenares Linda Verkaaik stelde kunstvoorwerpen in bruikleen ter beschikking die het thema verdrinking op een bijzondere wijze uitbeelden.

Omdat er vanwege corona geen normale opening kon plaatsvinden, heeft Ely Hackmann voor Museum Nijkerk een filmpje gemaakt waarin wethouder Nadya Aboyaakoub, kunstenares Linda Verkaaik en vrijwilliger Theo Slijkerman iets vertellen over de expositie. U kunt hier de film zien.

De expositie zal te zien zijn tot half september 2021.