EXPOSITIE OP REIS

In Museum Nijkerk is tot en met september 2024 de expositie ‘Op reis’ te zien, over reizen van en naar Nijkerk. In de expositie wordt de geschiedenis van het reizen uitgelicht.
Boeiend is hoe reizigers die Nijkerk in de loop van de eeuwen aandeden, hun impressies van de stad in woord of beeld vastlegden.
Met prachtige foto’s en beeldpresentaties is te beleven hoe Nijkerkers in het verleden en heden op verkenning uittrokken, dichtbij en ver weg. U kunt met een bezoek aan het museum de wereld mee ontdekken en meereizen te voet, per fiets, per schip of met de trein, de auto en het vliegtuig.
Jong en oud kunnen een groot elektrospel te doen met uitdrukkingen op reisgebied, en is het leuk om te zien hoe verschillende reismogelijkheden met behulp van speelgoed zijn uitgebeeld.

VERZAMELALBUM CADEAU ALS U VRIEND VAN MUSEUM NIJKERK WORDT

Als u nu Vriend wordt van Museum Nijkerk, krijgt u een mooi cadeau: het unieke verzamelalbum over de geschiedenis van Nijkerk. U wordt al Vriend voor een bedrag vanaf € 22,50 per jaar, daarvoor krijgt u gratis toegang tot Museum Nijkerk en de voor- en najaarslezing, plus 4x per jaar het tijdschrift ‘Vrogger’. De prijs is exclusief verzendkosten (buiten Nijkerk).
U kunt Vriend van het museum worden door een formulier in te vullen in het museum of een mail te sturen naar .
Het verzamelalbum is ook te koop in de museumwinkel. Een ingeplakt exemplaar kost € 20,–, een album met losse plaatjes € 15,–.